קרוואן בטבע

טיפים להורים ליציאה של הילדים מהמסכים

קורונה סגרה את כולנו בבית מול מסכים למידה ועבודה בזום . יופי של קדמה אבל עכשיו כשהקורונה מתחילה לדעוך זה בדיוק הזמן לצאת החוצה למרחבים לנשום טבע עמוק לריאות. 

אז יש מחקרים שמראים כמה זה חשוב להתפתחות לרוגע המנטלי אבל לך תנתק את הילדים מהמסכים. 

אם ההורים יעשו את התהליך בצורה מבוקרת התהליך עשוי להצליח. 

ריכזתי 3 טיפים לתהליך מוצלח : 

טיפ ראשון לתהליך מוצלח הוא להראות לילדים שהטבע מעניין .רגע לעצור רגע להתבונן . להשתמש בכל החושים ולא רק "בחוש ההקלדה" על מקשי הנייד או המקלדת . צאו איתם החוצה תביטו לשמיים , תריחו מה באויר , תגעו באדמה , תקשיבו לקולות ציפורים. 

תחשפו אותם לטבע והם כבר ישאלו את השאלות בעצמם. יצר הסקרנות עוד לא נפגע תראו שיעלו שאלות מעניינות על תופעות טבע שיפתיעו גם אתכם. 

טיפ שני תמשיכו עם הרעיון של חיבור לטבע למשהו מאוד חוויתי ויותר מזה משפחתי . אם תגייסו את כל המשפחה ותקבעו יום ושעה זה יהפוך את העניין לחגיגי. נכון השלב הראשון מהניתוק הוא מאוד חד מאוד מאולץ ולא טבעי . אם תשקיעו בו והוא יהיה מספיק חוויתי וישאיר רגשות וחוויות טובות ויהיה מפגש מעולה הם ירצו לשחזר לבד וביוזמתם. 

טיפ שלישי  תכניסו ללוז יום ושעה תהיו עקביים . בסוף ההרגל הזה יהפוך לממושך יותר והם ירצו לעזוב לבד את המסכים ויבקשו עוד מהזמן הזה. 

במקרה הזה כדאי לנסות את זה בבית . נסו את הטיפים האלו צאו לקרוואן בטבע ותהיינה לכם המון הזדמנויות לחוות את הטבע 

אין עונה מסויימת. בכל עונה יש את תופעות הטבע הייחודיות לה. אפילו בסתיו בגשם הראשון את הריח הממכר הזה של האדמה אי אפשר להעביר דרך מסכים .

לשיתוף:

עוד בנושא:

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן